Spis treści:
- Ponton wędkarski Kolibri
- Jak zrobić podłogę do pontonu
- Co to jest kil w pontonie
- Jak zrobić kil do pontonu
- Ponton z kilem czy bez
Sklep bcpoland oferuje szeroki wybór pontonów wędkarskich pod silnik. Ceny na pontony mamy atrakcyjne oraz obsługa klienta jest szybka i przyjemna. U nas możesz kupić ponton i zamówić dostawę za pobraniem. Zapłacisz tylko wtedy, kiedy dostaniesz paczkę ze sprzętem.
Jakie są podstawowe typy pontonów wędkarskich pod silnik.
W ofercie mamy pontony Serii Standard oraz pontony kilowe trzech serii.
Pontony serii D Pro
Pontony Serii DL D-Light
Pontony Serii DSL (Sea Line)
Na początku napiszemy że wszystkie pontony pod silnik mają taką samą pawęź. Jej wysokość wynosi 382 mm. To znaczy że przy zakupie silnika do pontonu, trzeba zorientować się na krótką stopę silnika.
Jaka jest różnica pomiędzy seriami pontonów pod silnik.
Najtańsza ze wszystkich jest seria pontonów motorowych standard.
Ta seria pontonów fabrycznie nie posiada kila i ma gramaturę 950 g/m2.
Największy ponton z tej serii to jest Kolibri KM 330. Jak już pisaliśmy kila ten ponton nie posiada, ale już posiadają państwo ponton bez kila to kil można dokupić u nas.
Kil do pontonów silnikowych.
Dalej idą trzy serie pontonów które mają fabrycznie zainstalowany kil.
Pontony Serii DL. Ta seria pontonów ma gramaturę 950 g/m2, ma podłogę pełną, bardzo podobną do podłogi w pontonach serii Standard (bez belek).
Dalej Seria pontonów Kolibri D „Pro”. Pontony tej serii już są profesjonalne i mają gramaturę 1100 g/m2, i mają mocną podłogę która się składa z 5iu części i jest usztywniona za pomocą belek aluminiowych. Na życzenie pontony tej serii mogą być wyposażone w podłogę aluminiową z belkami.
Najdroższa i najlepsza seria pontonów Kolibri DSL „SeaLine”. Pontony tej serii już są profesjonalne i mają gramaturę 1100 g/m2, i mają mocną podłogę która się składa z 5-iu części i jest usztywniona za pomocą belek aluminiowych. Na życzenie pontony tej serii mogą być wyposażone w podłogę aluminiową z belkami. Czyli gramaturą i podłoga w pontonach jest bardzo podobna do Serii „D” ale seria „DSL” inny kształt, który pomaga lepiej sterować ponton i szybciej wchodzić w ślizg.
Ponton wędkarski Kolibri
Sklep bcpoland pochodzi z Ukrainy. Jesteśmy od 2000 roku dealerem sprzętu wędkarskiego. Między innym pontonów profesjonalnych. Zawsze stawiliśmy na jakość produkcji. Za 18 lat dużo się zmieniło. W latach 2000-2006 byliśmy dealerem pontonów firm "Kolibri" oraz "Bark". Za pare lat przez nasz sklep na Ukrainie przeszło kilkaset pontonów różnych firm. Po zdobytym doświadczeniu postanowiliśmy zrezygnować z pontonów firmy "Bark", ale skupić się na pontonach firmy "Kolibri". Po roku 2006 znacznie rozszerzyliśmy ofertę pontonów "Kolibri". Od tamtej pory u nas można było zamówić nie tylko ponton koloru standardowego: zielonego lub jasnoszarego. Właśnie kolor pontonu zielony jest bardzo popularny u wędkarzy. Ale naszymi klientami są nie tylko wędkarze. Ponton do celów turystycznych bardzo często poszukują ludzie związane ze sportem wodnym. Mamy dużo zapytań odnośnie tego czy ponton wędkarski nie będzie trudny w obsłudze dla osoby które nie zajmuje się wędkarstwem...
Pontony "Kolibri" często spotykamy razem ze słowem "wędkarskie" tylko dlatego że jakość wykonania pontonów jest bardzo dobra. I każdy kto wybierze się pontonem nad jezioro może być pewny w tym że bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie.
Dla użytkowania turystycznego mamy szeroką ofertę kolorowych pontonów "Kolibri". Przypominamy o tym, że oprócz standardowych dwóch kolorów każdy ponton może być wyprodukowany jeszcze w 9 rozwiązaniach kolorystycznych.
Pontony z silnikiem zajmują 80% naszej oferty. Oczywiście mamy w ofercie pontony wiosłowe które są lekkie i bezpieczne. Ale pontony z mocowaniem do silnika są w naszej ofercie na pierwszym miejscu.
Można na stronie zobaczyć pontony motorowe serii standard które mają długość od 200cm ( Kolibri KM 200) i do 330 cm ( Kolibri KM 330).
Lub można zobaczyć pontony motorowe kilowe. Takie pontony maja długość od 280cm do 450 cm. Nie zapominamy o tym że możemy wybrać kolor pontonu. Myślimy że każdy kto poszukuję pontonu znajdzie coś dla siebie w naszej ofercie.
Jak zrobić podłogę do pontonu
Czasami się zdarza, że ponton z PVC zostaje bez podłogi twardej. Właściciel pontonu może zgubić podłogę do pontonu albo przy długim użytkowaniu podłogą może być w złym stanie. Wtedy dobrym rozwiązaniem będzie podłogę wymienić.
Często można trafić na ofertę pontonu kilowego bez podłogi w bardzo atrakcyjnej cenie. Cena będzie atrakcyjna właśnie dlatego, że właściciel pontonu doskonale wie o tym, że użytkowanie pontonu kilowego bez podłogi twardej jest niemożliwe. Dalej w tym artykule wyjaśnimy co to jest kil i jak on jest zamontowany w pontonie. Doczytaj więc ten wpis do końca i będziesz wiedział o szczegółach użytkowania pontonów z twardymi podłogami i kilami.
Ale teraz wracamy do podłogi twardej.
Jakie materiały do produkcji podłogi do pontonu są potrzebne:
- Wodoodporna sklejka o grubości około 1 cm.
- Zawiasy do drzwi średniego wymiaru. Co najmniej 3 szt. na każde łączenie.
- Śruby i nakrętki dlatego żeby zamocować zawiasy. ( Nie używamy wkrętów)
- Lakier jachtowy i impregnat do drewna wodoodporny
Jakie narzędzia będą potrzebne?
Jeśli przed rozpoczęciem produkcji przygotować wszystko, to czasu nam zejdzie dużo mniej. Także jakość wyprodukowanej we własnym zakresie podłogi będzie wyższa. Jeśli już odłożyłeś odpowiednie materiały to można przygotować takie narzędzia:
- Piła do drewna lub wyrzynarka
- Papier ścierny
- Pędzle malarskie
- Miarka
- Pilnik ślusarski
- Ołówek
- Wiertarka
Robimy pomiary i malujemy szablon
Przede wszystkim trzeba wyliczyć wymiary podłogi do pontonu. Mierzymy długość i szerokość. Nie zapominamy o tym że podłoga drewniana będzie krawędzią wchodzić pod burty. I dlatego mierzymy dokładnie. Jeśli chcemy żeby podłoga się trzymała bardzo dobrze to na pomiary musimy zwrócić szczególną uwagę.
Wycinamy sklejkę do podłogi
Dalej wycinamy sklejkę. Podłoga w naszym przykładzie będzie podzielona na kawałki które będą później lączone za pomocą zawiasów do drzwi.
Robimy więc kawałki podłogi w przybliżeniu 90 cm. Przednia część podłogi może być krótsza.
Jeśli na przykład robimy podłogę do pontonu który ma długość 300 cm, to możemy zrobić 3 kawałki po 90 cm długości i czwarta ( część dziobowa ) może być 30 cm. Zrobić przednią część innego wymiaru będzie wygodniej dlatego że przednia część pontonu jest węższa i łatwiej będzie zrobić jedną cześć innego wymiaru, a inne 3 części takie same. Niż na przykład robić wszystkie części w innym wymiarze.
Za pomocą wyrzynarki i papieru ściernego zaokrąglamy krawędzi podłogi. Nie dopuszczamy sytuacji, żeby w przyszłości podłoga zrobiła nam dziurę w burcie pontonu.
Obróbka podłogi
Kolejnym etapem jest obróbka podłogi. Na początku może się wydać że lakieru jachtowego wystarczy do podłogi. Ale najlepiej jednak użyć do malowania podłogi impregnatu wodoodpornego. Podłoga cały czas będzie miała kontakt z wodą i dlatego im lepiej zabezpieczymy drewno przed wilgocią tym lepiej.
Zbieramy podłogę
Duża część pracy już za nami. Teraz trzeba połączyć wszystkie części podłogi. Malujemy miejsca gdzie będziemy robić otwory dla śrub.
Najlepiej zawiasy rozmieścić w odległości 3-5 cm od krawędzi podłogi. Na każde łączenie używamy co najmniej 3 zawiasy.
Jak zainstalować podłogę pełna w pontonie.
- Pompujemy ponton na 60-70%. Ważne żeby ponton już przyjął swój kształt ale burty były miękkie.
- Wkładamy podłogę do środka. Jeśli ciężko będzie włożyć podłogę to wkładamy z przodu, potem z tyłu a na koniec przyciskamy pośrodku. Możemy w tym celu stanąć na podłogę.
- Pompujemy ponton do końca.
- Płyniemy łowić tylko największe ryby :)
Jakie zalety pełnej podłogi w pontonie
- Bezpieczne przemieszczenie się w pontonie
- Ochrona podłogi od ostrych przedmiotów które mogą wpaść na podłogę.
- Komfortowe rozmieszczenia wszystkich akcesoriów wędkarskich w pontonie i nie tylko.
Nie zapominaj o tym że podłogę pełna do pontonu firmy Kolibri możesz kupić u nas w sklepie. Każda podłogą idzie w zestawie z torbą transportową. W ofercie posiadamy podłogi pełne, podłogi rolowane, podłogi aluminiowe do pontonów kilowych, belki do podłóg sztywnych.
Co to jest kil w pontonie
Kil przechodzi pośrodku pontonu od przodu do tyłu pontonu. Wtedy podłoga pontonu od spodu robi się w formie litery „V”. Wszystkie duże statki mają formę podłogi jak litera „V”. Taka właśnie forma podłogi daje pontonowi dużą zaletę. Ponton, który ma kil jest stabilny, ma lepszą sterowność.
Kil w pontonie wykonuje funkcję tą samą co płetwy u ryb.
Można też powiedzieć że kil jest narzędziem które utrzymuję równowagę pontonu oraz reguluje kierunek poruszania się nad wodą.
Kil się montuje tylko pod drewnianą podłogą pontonu. W momencie pompowania kila, od spodu w pontonie "wyrasta" właśnie kil. Nie ma możliwości zamontować kil od zewnątrz.
Kiedy decydujemy się na ponton kilowy to uważamy że będziemy wykorzystywać silnik spalinowy albo potężny silnik elektryczny.
W testach które przeprowadzaliśmy z pontonami Kolibri, ponton wchodzi w ślizg z silnikiem który co najmniej ma 3.5 KM czyli jeśli mamy słabszy silnik albo elektryczny który szybko się nie rozpędza, to sil dla nas nie jest potrzebny.
Oczywiście górny przedział silników dla pontonów kilowych Kolibri to są silniki o mocy 35 KM dla pontonu „Kolibri KM 450 DSL”.
Do jakiego ciśnienia pompować kil?
Kil pompujemy do ciśnienia 0.3 bar ( Wszystkie Pontony Kolibri mają ciśnienie w zaworach 0.15 bar). Łatwo zauważyć że kil pompujemy więcej.
Jak zrobić kil do pontonu
Materiały potrzebne do wyprodukowania kila:
- PVC materiał
- Klej do PVC
- Zawór
Przede wszystkim trzeba wykonać rysunek przyszłego produktu. Długość będzie taka sama jak długość pontonu.
Musimy wyciąć z tkaniny PVC kawałek dlatego żeby zrobić kil.
Na krawędziach zostawiamy po 8 cm na miejsce gdzie naniesiemy klej.
Bardzo ważnym jest zrobienie gniazda w tkaninie dlatego żeby zamontować zawór do kila.
Przed zaklejeniem należy umyć tkaninę acetonem. Potem nanosimy klej i zgodnie z instrukcją zaklejamy kil.
Pamiętamy o tym że trzeba przykręcić zawór do otworu przed zaklejeniem kila.
Do wygodnego sklejenia kila możemy użyć rury o podobnej średnicy.
Ponton z kilem czy bez
Porównamy wady i zalety pontonów z kilem oraz bez kila.
Ponton z kilem:
Zalety:
- Ponton z kilem dużo lepiej się steruje, lepiej niweluje efekt od wiatru bocznego lub fal.
- Ponton kilowy ma lepszą manewrowość
- Kil jest jeszcze jedną komorą w pontonie, co podwyższa stopień bezpieczeństwa w pontonie
Wady:
- Ponton kilowy zawsze jest droższy od pontonu bez kila
- Przy kilu ponton w stanie spokojnym będzie "posadzony" niżej na 15-25 cm ( w zależności od modelu)
Ponton bez kila:
Zalety:
- Jest tańszy przy zakupie oraz przy eksploatacji
- Ponton bez kila można używać bez podłogi, a nawet z podłogą zestaw jest dużo lżejszy od zestawu kilowego.
Na przykład ponton Kolibri KM 300 + podłoga pełna waży 45 kg, podłoga pełna waży 15 kg. Możemy zostawić podłogę w domu i wtedy nasz zestaw będzie ważyć 30 kg.
Natomiast ponton Kolibri KM 300 D z kilem ( zewnętrzne wymiary będą dokładnie takie same jak KM 300) będzie ważyć 55 kg i podłogi nie da się wyjąć, bo użytkowania kilowego pontonu bez podłogi jest niemożliwe.
Wady:
- Bez kila ponton nie rozcina fale i dlatego przy mocnym silniku i dużej prędkości zdarzenia z wodą będą bardziej odczuwalne
- Kurs pontonu bez kila trzeba będzie regulować
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje zapytanie?
Zadaj zapytanie na naszej stronie wiedzy
w jakiej cenie kil do kolibri km 280? Podloga pelna
Witam serdecznie. Cena kila do Kolibri KM 280 to 309 zł. https://bcpoland.com.pl/produkt/kil-do-pontonu