Kil przechodzi pośrodku pontonu od przodu do tyłu pontonu. Wtedy podłoga pontonu od spodu robi się w formie litery „V”. Wszystkie duże statki mają formę podłogi jak litera „V”. Taka właśnie forma podłogi daje pontonowi dużą zaletę. Ponton, który ma kil jest stabilny, ma lepszą sterowność.
Kil w pontonie wykonuje funkcję tą samą co płetwy u ryb
Można też powiedzieć że kil jest narzędziem które utrzymuję równowagę pontonu oraz reguluje kierunek poruszania się nad wodą.
Kil się montuje tylko pod drewnianą podłogą pontonu. W momencie pompowania kila, od spodu w pontonie “wyrasta” właśnie kil. Nie ma możliwości zamontować kil od zewnątrz.
Kiedy decydujemy się na ponton kilowy to uważamy że będziemy wykorzystywać silnik spalinowy albo potężny silnik elektryczny.
W testach które przeprowadzaliśmy z pontonami Kolibri, ponton wchodzi w ślizg z silnikiem który co najmniej ma 3.5 KM.
To oznacza, jeśli mamy słabszy silnik niż 3.5 KM albo silnik elektryczny - kil dla nas nie jest potrzebny.
Oczywiście górny przedział silników dla pontonów kilowych Kolibri to są silniki o mocy 35 KM dla pontonu „Kolibri KM 450 DSL”.
Do jakiego ciśnienia pompować kil?
Kil pompujemy do ciśnienia 0.3 bar ( Wszystkie Pontony Kolibri mają ciśnienie w zaworach 0.15 bar). Łatwo zauważyć że kil pompujemy więcej.
Gdzie kupić kil do pontonu?
Kil do pontonu znajdziesz u nas w ofercie pod linkiem poniżej
https://bcpoland.com.pl/produkt/kil-do-pontonu/