Najważniejsze tematy

Montaż kila w pontonie. Przeróbka pontonu.

montaz-kila-w-pontonie-12

W dzisiejszym wpisie zdecydowaliśmy przekaszać doświadczenie jednego ze swoich klientów. Klient kupił Ponton Kolibri KM 300 z pełną podłogą rok temu. Więc dalej powieść jednego fajnego człowieka o przygodach z pontonem.

Rok temu zdecydowałem się na zakup pontonu. Przeczytałem fora, tak jak doświadczenia nie miałem to wybrałem zestaw ze wględu na kwotę którą dysponowałem.

Pływać w pontonie planowałem razem z małym synem oraz  z żoną i dlatego zdawałem sobie sprawę że kupować silnik mniej niż 5 ps nie ma sensu. Ale naktnąłem się na ofertę silnika zaburtowego suzuki 2.5 w cenie około 700 $ i odrazu kupiłem sobie ten silnik, czyli słabszy niż planowałem na początku. 

Kiedy próbowałem pływać pod prąd to mocy silnika nie wystarczało. Dlatego nazbierałem pieniędzy i zmieniłem silnik na suzuki df 6. Wtedy właśnie odczułem wszystkie “zalety” pływania pontonem z płaskim dnem.

Odrazu zacząłem się zastanawiać o tym żeby zmienić ponton. Ale cena pontonu kilowego jest dużo większa. Nosiłem ponton zawsze sam, a kiedy kilowy ponton waży 2 razy tyle co ponton bez kila, to nie mógłbym taki ponton po prostu transportować.

Wtedy w internecie natknąłem się na oferte kila do pontonu Kolibri…

Kil do pontonu

Po niedługim zastanowieniu się kupiłem sobie taki kil. Przyznam się że najbardziej trudności mi sprawiło wyrobienie otworu w podłodze pełnej. Otwór musiałem zrobić w celu dostępu do zaworu pompowania kila.

Żeby podłoga nie wyginała się kupiłem jeszcze sobie wzmocnienia z aluminium.

Komplet wzmocnień sztywnej podłogi

W celu ochrony kila do spodu kupiłem listwę podłogową.

Listwa ochronna dla podłogi pontonu

Dalej dodaję zdjęca pontonu Kolibri KM 300 po przeróbce:

Zespół BCPOLAND:
Co o tym sądzisz? Jeśli zauważyłeś literówkę lub masz co powiedzieć, napisz w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.